annabokmal.blogg.se

Boktips & bokrecensioner

Rummet

Kategori: Skräck

(null)
 
 
Titel: Rummet 
Författare: Lisa Hågensen
Förlag: Hoi Förlag 
Utgivningsår: 2021 (som pocket)
Utläst: Maj, 2021
ISBN: 978-91-7557-553-7
Format: Pocket, 361 sidor.
Betyg: 👍👍👍👍 /5 (4/5)
 
Hennes ögon blå är första boken i serien om Raili och Ylva, Gäld till djävulen den andra. Nu har den tredje, Rummet, också kommit ut i pocket. Böckerna kan läsas fristående, men jag skulle rekommendera att läsa dem i ordning. 
 
Ylvas mamma Britta har tagit en del märkliga och oväntade beslut sista tiden, och har nu anslutit sig till en sekt långt in i de bohuslänska skogarna. De två bibliotekarierna Ylva och Raili låtsas vilja ansluta sig till sekten, för att få träffa Britta. Det som väntar dem visar sig vara långt mycket värre än de någonsin har kunnat ana...
 
Mina ord om boken
 
Jag gillar Lisa Hågensens stil, lättsamt språk och kvicka dialoger. Man sugs snabbt in i handlingen sen är det omöjligt att slita sig. Här kan precis vad som helst kan hända, och det gör det också. Det blir med andra ord inte en lugn stund, vilket gör Rummet till en riktig bladvändare. Jag får kalla kårar, samtidigt som jag mysryser och fnissar mellan varven.  Raili är fortfarande en av bokvärldens coolaste karaktärer, älskar hennes underbara kommentarer, snabba tanke och härliga ironi. 
 
Så om du uppskattar en välskriven thriller med övernaturliga inslag, fin vänskap och humor; här är en bok för dig. Ruskigt bra underhållning utlovas! 
 
Tack Hoi för recensionsexemplaret! 🙏




Kommentera inlägget här: