annabokmal.blogg.se

Boktips & bokrecensioner

Tilly och de förlorade sagorna

Kategori: Barn & Ungdom

  (null)
 
 
Titel: Tilly och de förlorade sagorna (Den magiska bokhandeln, del 2)
Författare: Anna James
Illustrationer: Paola Escobar
Förlag: HarperCollins Nordic AB
Utgivningsår: 2021 (svenska)
Utläst: Augusti, 2021
ISBN: 978-91-509-6530-8
Format: Kartonnage, 387 sidor (rec.ex).
Betyg: 👍👍👍👍👍 av 5 (5/5)
 
Tilly och de förlorade sagorna är andra delen i serien om Den magiska bokhandeln. Böckerna riktar sig till åldrarna nio till tolv år, men den passar bokmalar i alla åldrar. 
 
Tänk att få kliva in i de klassiska sagorna, vandra runt och träffa alla de där karaktärerna som du läst om? Fantasin tar verkligen glädjeskutt vid tanken! Men allt är inte guld och gröna skogar i sagorna, då de börjar uppföra sig underligt, karaktärer dyker upp på fel ställen och bokmagi läcker ut. Tilly och Oscar utsätter sig för stora risker trots varningar, och äventyret är ett faktum.  
 
Jag älskade första delen, Tilly och bokvandrarna, så det var lilla julafton för mig när Tilly och de förlorade sagorna damp ner i min brevlåda. Det händer något magiskt när man sätter en bok om en boknörd i händerna på en annan boknörd, inte sant? 
 
De svartvita illustrationerna av Paola Escobar hjälper till att förflytta en in i denna fantasivärld, jag gillar hur de kan dyka upp både här och där, mitt i en text. Det förstärker också känslan av att lite vad som helst kan hända i den här boken.
 
Lättläst, mysig , spännande och ja, ljuvlig. En bok att längta tillbaka till. Ge dig själv en stund av bokmagi och läs om Tilly och bokvandrarna, har du inte läst första delen så ta den först. Oavsett om du är 7 eller 117 år, så lovar jag att du fastnar! 📚
 
Tack HarperCollins för det underbara recensionsexemplaret! ❤️🙏

Kommentera inlägget här: