annabokmal.blogg.se

Boktips & bokrecensioner

Källsprång

Kategori: Noveller, Poesi

(null)
 
 
Källsprång är Lina Wallinders debutbok. Det är en grafisk novell om hur det känns när oron tar över ens liv. 
 
Då och då händer det. 
Att jag får en bok skickad till mig som träffar precis mitt i prick.
Igenkänningen, den där sällsynta känslan av att dela sitt inre universum med en annan människa. Någon som nyss var helt okänd. Så var det med Linas bilder och text. Så enkelt, ändå så djupt och känslosamt. 
 
"Hur bygger man sitt hus, sig själv, med Kärleken
som fördriver fruktan?" 
 
Från att vara i det allra mörkaste, och hela vägen ut till ljuset.
Jag har varit där själv, både i mörkret och hittat ut igen. Önskar att jag hade den här boken när det var som allra mörkast, vilken tröst den hade varit. Att med vackra bilder, korta och genomtänkta texter öppna upp för smärtan och vandra in i den läkande processen för att möta ljuset. 
 
Jag är otroligt tacksam att jag har fått läsa Källsprång.
Tack Lina för att du hittade mig och gav mig detta fantastiska recensionsexemplar! 
 
 
Titel: Källsprång 
Författare: Lina Wallinder
Förlag: Aftonsång Förlag
Utgivningsår: 2019 
Utläst: December 2019  
ISBN: 978-91-519-2575-2
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: