annabokmal.blogg.se

Boktips & bokrecensioner

Yrsel av Annika Widholm

Kategori:

(null)



Annika debuterade som barn- och ungdomsförfattare 2010 med boken Stenhusets hemlighet, och sedan dess har hon skrivit flera omtyckta böcker inom kategorin. Yrsel är hennes vuxenboksdebut, och den gör hon med bravur! Från första kapitel till sista sida hålls jag fängslad i denna psykologiska thriller med rysarinslag. 

Huvudpersonen i boken är Clara som just flyttat ihop med sin kärlek Markus och hans två döttrar. Hon arbetar med sin kandidatuppsats i psykologi, försöker få tillvaron som styvmamma att fungera när hon plötsligt börjar uppleva märkliga och oförklarliga svimningsattacker. Hon har en känsla av att någon förföljer henne och tillvaron blir allt mer svår att hantera och begripa sig på.

Spänningen byggs upp på ett intressant sätt och författarinnan lyckas fint med att väva ihop handlingen med nervkittlande rysarinslag, jag hade svårt att släppa från mig boken. Så jag kan varmt rekommendera den! Jag ser redan fram emot nästa vuxenroman, som jag förstått kommer den redan i höst :)

Mitt betyg: 👍👍👍👍👍/5

Författare: Annika Widholm
Titel: Yrsel 
Förlag: Bonnier Bookery
Utgivningsår: 2018
Utläst: Juli 2018 

Recensionsexemplar i ljudformat, tack Annika och Bonnier Bookery! 



Kommentera inlägget här: