annabokmal.blogg.se

Boktips & bokrecensioner

Make it Happen

Kategori: Fakta

(null)
 
Titel: Make it Happen
Författare: Carina Sunding
Förlag: The Book Affair
Utgivningsår: 2022 
Utläst: Oktober, 2022
ISBN: 978-91-986987-3
Format: Inbunden, 239 sidor (rec.ex). 
Betyg:  👍👍👍👍👍 /5 (5/5)
Tre snabba: Inspirerande, inbjudande, effektiv. 
 
Carina Sunding är entreprenör, författare och inspiratör. Hon har arbetat med personlig utveckling i över 20 år, och grundare av Sveriges största kvinnliga nätverk 4good, Sunshinepodden och skapare av Make it Happen-metoden vilken den här boken handlar om.
 
Jag fick upp ögonen för Carina Sunding när hon gästade Agneta Sjödins pod Så in i själen, där Carina pratar om boken och metoden med samma namn: Make it Happen. Metoden går ut på att komma loss och komma till skott, få framåtkraft att skapa det liv man drömmer om. Stora som små. Boken innehåller 100 verktyg, övningar och tips. 
 
Självhjälpsböcker i förändring kan, tycker jag, lätt tendera att bli ytliga och glättiga och ge uppfattningen om att stora förändringar är enkla att genomföra, vilket alla som försökt, vet är ett rejält understatement. Make it Happen är inte av det ytliga slaget, som inte på nåt sätt förminskar livets tuffa sidor och hur de kan påverka vår förmåga att ändra våra beteenden. Jag uppskattar att Carina Sunding är så öppen och givmild med sina egna livserfarenheter, det ger trovärdighet och ökar motivationen då jag kan känna igen mig i och därmed se att det är möjligt att nån mina egna mål. Spännande hur våra tankar påverkar oss, och hur det går att ändra sitt mindset med relativt enkla medel ändå. 
 
Bokens layout och upplägg gör den både inbjudande och lättsam att ta till sig. När jag har la ifrån mig boken så längtade jag genast tillbaka, för det är givande läsning och övningarna är roliga att göra. Även om en del är nog så utmanande och kluriga!
 
En bok som jag varmt rekommenderar dig som vill göra en liten eller stor förändring i ditt liv, som kräver ett annat mindset. Jag är övertygad om att du med bokens hjälp kommer framåt i ditt arbete, och även bidra till att du ser nya sidor hos dig själv!
 
Tack The Book Affair, och Carina Sunding, för att jag fick läsa Make it Happen! 🙏
 
 

Kommentera inlägget här: