annabokmal.blogg.se

Boktips & bokrecensioner

Ett litet brev från lilla mig av Marléne Gottfridsson

Kategori:

 
(null)
 

Ett brev till föräldrar från lilla mig är en bok som alla föräldrar borde läsa och plocka fram i de allra tuffaste av stunder för att påminna sig om det lilla, eller det lite större barnets, önskan om att få vara trygg i sitt hem – tillsammans med människorna som ska värna om dem.

Jag önskar att barnmorskor och BVC skulle dela ut den här boken till alla blivande föräldrar. Jag är övertygad om att den skulle göra nytta och skillnad. Det är ingen manual i barnuppfostran eller några pekpinnar om hur man ska eller inte ska sköta sitt barn, ändå är det kontentan av allt detta. Korta, kloka texter som handlar om barnets rättigheter och behov, vad som är viktigt – kärnan i föräldraskapet. Vara närvarande, en trygg och kärleksfull famn som barnet alltid kan återvända till. Skriven med ett enkelt, vackert och tilltalande språk och smyckad med fina teckningar och bilder.

Jag hoppas att författarinnan når ut till många med den här boken. En bok som trots sitt lilla format har ett stort och viktigt budskap. Den rymmer många insikter och massor av kärlek. Jag blev både tårögd och varm om hjärtat när jag läste, och har svårt att se att den lämnar någon oberörd. Så om du, eller någon du känner, väntar barn eller har barn redan – det här är den perfekta gåvan till alla föräldrar! 

Jag hoppas också att jag får läsa mer lyrik av Marléne i framtiden!

Tack Marléne och Book on Demand för det fina recensionsexemplaret 🙏

Författare: Marléne Gottfridsson
Titel: Ett Brev Från Lilla Mig
Förlag: BoD - Norderstedt
Utgivningsår: 2019                          
Utläst: April 2019
 
 
 

 

 

 

 
 
 
Kommentera inlägget här: